Sko til alle fra Toms
Historien om TOMS®
Da grundlægger af TOMS, Blake Mycoskie, i 2006 rejste i Argentina opdagede han den hårde skæbne som mange argentinske børn vokser op med – en opvækst uden sko på fødderne. I sit forsøg på at hjælpe oprettede han TOMS Shoes. Konceptet var, og er stadig enkelt. For hvert par sko, som blev solgt donerede/donerer TOMS et nyt par til et udsat barn.
Selve forretningsmodellen hedder One for One®. Hvad der startede som en god idé og et godt initiativ, har siden vokset sig til en stor og indflydelsesrig måde at drive forretning på.
TOMS har siden sin start været en afgørende aktør, når det kommer til at fremme mulighederne i sundhed- og uddannelsessektorer. Det samme gør sig gældende for mulighederne for økonomisk hjælp til børn og udsatte samfund i hele verden.
Mere end 70 lande
I TOMS levetid har de doneret over 60 millioner par sko til udsatte børn. Den rivende udvikling medfører kun større og bedre tiltag. For eksempel at kunne donere sæson- og terrænbaserede sko, som passer til de udsatte børns nærmiljøer. Udover børnene kan de lokale også hjælpes via donationer fra TOMS. Mange af de donerede sko er nemlig produceret i nærområderne. Det har mange steder resulteret i flere arbejdspladser på lokale fabrikker.